donderdag 13 augustus 2015

IJssmoothie

Lekker koud en vol fruit 

Dit is heerlijk op een warme dag, vol met fruit. Zonder suiker, dus lekker en gezond. Mijn moeder is een actieve smoothie maakster en maakt allerlei variaties. Ik gebruik net als zij fruit van de tuin.

Recept

Voor 4 glazen

Tijd

Voorbereiden 15 minuten

Ingrediënten 

  • bakje aardbeien
  • bakje frambozen
  • 1 sinaasappel
  • 1banaan
  • ingevroren aardbeiensap (of ijsblokjes)
  • ongeveer 12 blaadjes munt + 4 blaadjes voor de garnering

Hoe maak je het?

Als je ingevroren aardbeiensap wilt gebruiken, kun je dat van te voren maken. Dan heb je een extra bakje aardbeien nodig. Was de aardbeien en haal de kroontjes eraf. Doe de aardbeien in een grote kom en pureer ze met een staafmixer of blender. Giet alles in een diepvrieszak en leg het in de vriezer. Zorg dat je de zak goed dichtmaakt ;-)

Voor de ijssmoothie was je de aardbeien en de frambozen. Maak daarna al het fruit schoon. Doe het fruit met de blaadjes munt (hou er 4 achter voor de garnering) en het bevroren aardbeiensap of ijsblokjes in een blender. Ik heb een ice stand op mijn blender, dus kijk even van te voren of je blender het aankan.

Giet dan de koude smoothie in de glazen en serveer met de blaadjes munt.

Zonder suiker, vol met fruit. Lekker eindeloos variëren!

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk...Wij hebben ook al heel wat smoothys gemaakt in de zomer met allemaal soorten fruit maar dan met yoghurt. ..maar dat aardbeiensap invriezen is echt een heel goed idee...ga ik ook proberen, lekker fris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd hoe je het vindt smaken. Wij vinden het heerlijk. Ik hoor het graag van je. Dank je voor je reactie 😃

    BeantwoordenVerwijderen