dinsdag 9 februari 2016

Tip van de week kokosolie

Gezond en veelzijdig!
Kokosolie wordt gemaakt van het vruchtvlees van kokosnoten. Als je kokosolie wilt gebruiken, koop dit dan in de natuurwinkel. Kies voor een biologische ongeraffineerde kokosolie, het liefst niet ontgeurd en ongehard. Het vruchtvlees is dan ongeraffineerd geraspt, koud uitgeperst en er zijn dan geen chemische toevoegingen gebruikt. De natuurlijke vitaminen blijven behouden. 

Ik gebruik kokosolie om in te bakken, het bevat ruim 90% verzadigde vetten. Maar kokosolie is de meest stabiele vorm van vet die er is en zelfs geschikt om in te frituren. Het is dus gezonder om dit vet te gebruiken. Meer info hierover vind je hier.

Je kunt kokosolie voor veel meer dingen gebruiken. Het is een heel goed middel bij eczeem of een droge huid. Als het koud is buiten en je merkt dat je gezicht hier droog van wordt gebruik gerust wat kokosolie. Je zult merken dat het werkt.

Een scrub masker met kokosolie is ook heerlijk, dit probeer ik 1x per week te doen. Meng hiervoor wat extra vierge kokosolie met baking soda, suiker of kaneel en scrubben maar. Voordat ik mijn haar ga wassen, masseer ik eerst kokosolie in mijn haar, mijn haar wordt dan niet droog door het wassen.

Het is ook goed als je bloedneuzen hebt door het weer, doe een beetje op je vinger en smeer het aan de binnenkant van je neus. Verder kun je het onder andere gebruiken bij insectenbeten, kauwgom in het haar, lippenbalsem, oogcreme, wondjes, zonneallergie. Je kunt er zelfs deodorant van maken of tandpasta. Er zijn zo veel toepassingen voor.-        
-        

Kokosolie is goed voor je binnen- en buitenkant!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten